Hvorfor ender nogle websider højt i Google-søgninger? En af de væsentlige grunde er, at de tilbyder godt indhold. Det er nyttige tips og råd eller viden, som bliver efterspurgt i søgemaskinen. Billig-PR kan producere godt indhold for dig. Til en yderst fair pris. Så det er nemt at komme i gang med effektivt content og forbedre sin position i Google.
Vi stillede Bard og ChatGPT det samme spørgsmål; både svar og disposition var ret identiske: "Skriv et blogindlæg om, hvor tit man skal opdatere sin blog, gerne med statistisk belæg."
Bedømmelse | Bard | ChatGPT |
Overskrift | **** | *** |
Disposition | *** | ***** |
Forståelighed | ****** | ***** |
Indhold | ** | *** |
Samlet vurdering | **** | **** |
Billig-PR har testet Bard og ChatGPT for at se, hvilken der er bedst til at besvare et spørgsmål, som er vigtigt i SEO-sammenhæng (søgemaskineoptimering).
De to chatrobotter skulle svare på, hvor ofte man bør opdatere en blog.
Lidt overraskende disponerede de to chatrobotter deres svar næsten på samme måde. Bard lavede en lille fodfejl ved at fortsætte med at give gode råd efter den normalt afsluttende konklusion.
Bard lavede den mest mundrette overskrift, hvor ChatGPT slog en mere akademisk tone an. Og generelt var Bard lidt ”blødere” i sin beskrivelse end ChatGPT.
Indholdet var som altid med chatrobotter præget af mange banale udsagn og mange forbehold. Men de formåede begge at levere statistisk belæg for de svage konklusioner. Bard havde en enkelt kilde, mens Chat GPT fandt to.
Den samlede vurdering er, at forskellen mellem de to chatrobotter Bard og ChatGPT er beskeden. Derfor får de begge fire ud af seks stjerner i denne lille test.
Vi sidder parat til at besvare alle dine spørgsmål. Skriv eller ring til os helt uforpligtende.
kontakt@billig-pr.dk // Tlf. 40 70 80 51 // Vesterbrogade 74, 1620 København V